Технологія веб-квест

квест

        Технологія веб-квест  ( Методична розробка) 

https://naurok.com.ua/metodichna-rozrobka-tehnologiya-veb-kvest-u-metodichnomu-arsenali-suchasnogo-vikladacha-24336.html

 

      Приклади веб – квестів:        https://proshkolu.ru/user/miharina/blog/382564

  Планета веб – квестів:           https://sites.google.com/site/planetavebkvestiv/

                  Презентація:                        http://www.myshared.ru/slide/1221163/

 

                                                                         STEM-освіта:                                                                                     технологія веб – квест у методичний кейс сучасному вчителю

            Стрімкий розвиток IT-галузі, робототехніки, нанотехнологій виявляє потребу в досвідчених фахівцях, а, значить, виникає гостра освітня потреба у якісному навчанні сьогоднішніх учнів технічним дисциплінам – математиці, фізиці, інженерії, програмуванню. Освіта повинна бути випереджувальною, відповідати тенденціям розвитку суспільства в майбутньому.                                                       Актуальність STEM-освіти зумовило широке впровадження ІКТ у навчальний процес вимагає певного перегляду традиційних освітніх концепцій. Прикладне програмне забезпечення загального призначення змінюється настільки швидко, що не можливо в межах одного предмета ознайомити учнів з роботою більшості програмних продуктів. Оскільки сучасні професії висувають високі вимоги до інтелекту працівників, то, навчаючи дітей, педагоги, повинні вчити їх пристосовуватися в сучасному інформаційному суспільстві, закладати основи сучасної інформаційної культури, яка має стати невід’ємним складником загальної культури сучасного учня і сучасної дорослої людини в майбутньому.Для досягнення цієї мети недостатньо лише отримати знання. Тому вводиться поняття компетентностей, які мають формуватися в ході освітнього процесу, серед яких виділяється компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій; інформаційно-комунікаційна компетентність; навчання впродовж життя; культурна компетентність. Спільними для всіх компетентностей є такі вміння:   читання з розумінням,уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію,творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики,приймати рішення, розв’язувати проблеми,здатність співпрацювати з іншими людьми.Нині у навчальних закладах практично всі учні користуються сучасними ІКТ, що спрощує для них процес пошуку інформації, обробки її та представлення в різноманітних презентаційних формах. Використання комп’ютера як інструменту творчої діяльності сприяє досягненню таких цілей:− підвищення мотивації до самоосвіти;− формування нових компетенцій;− реалізація креативного потенціалу;− підвищення особистісної самооцінки;− розвиток особистісних якостей. Навчання повинно бути розвиваючим в плані розвитку самостійного критичного та творчого мислення. З цією метою багато хто вчителів вже давно використовують проектну технологію, залучаючи ресурси мережі Інтернет. Але наявність інформації в мережі та її якість не тільки не спрощують процес роботи над проектом, але і ускладнюють його. Однією з можливих рішень даної проблеми є технологія веб-квест.Робота з веб-квестами підсилює мотивацію навчання, сприяє розвитку критичного мислення, формує вміння та навички здійснення порівняння, аналізу помилок, перспектив, класифікації, знаходження шляхів розв’язку проблеми та завдання в цілому. Веб-квест, використовуючи інформаційні ресурси Інтернет і інтегруючи їх у навчальний процес, допомагає ефективно вирішувати цілий ряд практичних завдань.                                                                                                                                                             Що таке веб-квест?         Веб-квест (webquest) в педагогіці – проблемне завдання, проект з використанням інтернет-ресурсів. Освітній веб-квест-сайт в Інтернет, присвячений певній темі і складається з кількох, пов’язаних єдиною сюжетною лінією розділів, насичених посиланнями на інші ресурси Інтернет. Даний вид діяльності був розроблений в 1995 році в державному університеті Сан-Дієго (США) дослідниками Берні Додж і Томом Марч.  Веб-квест – сценарій організації проектної діяльності учня з будь-якої теми. Що дає використання цієї технології?                                                                                                                                                       Веб-квест сприяє:               Пошуку інформації в Інтернеті.Розвитку мислення учнів на етапі аналізу, узагальнення та оцінки інформації.Розвиток комп’ютерних навичок учнів і підвищення їх словесного запасу.Розвитку самостійної роботи учня.Розвитку дослідницьких та творчих здібностей учнях.Підвищення особистої самооцінки.                                                                                                                                                     Види веб-квестів               Короткочасні  Метою короткочасної роботи є поглиблення знань та їх інтеграція, розраховані на 1 – 3 заняття.                                                 Довготривалі Мета тривалої роботи: поглиблення і перетворення знань учнів. Розраховані на тривалий термін. По завершенні роботи над довгостроковим web-квестом, учень повинен вміти вести глибокий аналіз отриманих знань, уміти їх трансформувати, володіти матеріалом настільки, щоб зуміти створити завдання для роботи над темою. Робота над довгостроковим web-квестом може тривати від одного тижня до місяця (максимум двох).                                        Для яких предметів вона підходить?  Перевага цієї технології в тому, що вона підходить до будь-якого предмету, для організації урочної, індивідуальної, групової, позакласної роботи. Веб – квести краще підходять для роботи в міні – групах.Існують і веб – квести для окремих учнів. Веб – квест може стосуватися одного предмета або бути між предметним. Дослідники відзначають, що в другому випадку дана робота ефективніша.                                                                                        Навіщо потрібна технологія веб-квест у навчанні?        Перед сучасною освітою стоїть завдання пошуку нових видів і форм організації навчальної діяльності. Навчання має розвивати самостійне критичне і творче мислення. З цією метою багато вчителів вже давно використовують проектну технологію, залучаючи ресурси мережі Інтернет. Але велика кількість інформації в мережі та її якість не тільки не спрощують процес роботи над проектом, але й ускладнюють його. Одне з можливих рішень даної проблеми це технологія веб-квест.Quest —це цілеспрямований пошук. Цим словом позначається один з різновидів комп’ютерних ігор, пов’язаних з пригодами.Це детектив, в ході якого розгадується таємнича загадка. Сьогодні ця технологія використовується як найбільш вдалий спосіб використання Інтернету на уроках.                                                      Веб-квест в освіті:              Веб-квест – це приклад організації інтерактивного освітнього середовища.  Освітній веб-квест – це сайт в Інтернеті, з яким працюють і навчаються, виконуючи ту чи іншу навчальну задачу.  Веб-квест – одна із найбільш ефективних моделей використання Інтернету в навчальному процесі.              Які можливі види завдань для веб-квестів?Переказ – демонстрація розуміння теми на основі подання матеріалів з різних джерел в новому форматі: створення презентації, плаката, оповідання. Планування та проектування – розробка плану або проекту на основі заданих умов .Самопізнання – будь-які аспекти дослідження особистості. Компіляція – трансформація формату інформації, отриманої з різних джерел: створення книги кулінарних рецептів, віртуальної виставки, капсули часу, капсули культури. Творче завдання – творча робота у певному жанрі – створення п’єси, вірші, пісні, відеоролика. Аналітична задача – пошук і систематизація інформації. Детектив, головоломка, таємнича історія – висновки на основі суперечливих фактів. Досягнення консенсусу – вироблення рішення по гострій проблемі. Оцінка – обґрунтування певної точки зору. Журналістське розслідування – об’єктивний виклад інформації (розподіл думок і фактів). Переконання – схиляння на свій бік опонентів або нейтрально налаштованих осіб. Наукові дослідження – вивчення різних явищ, відкриттів, фактів на основі унікальних он-лайн джерел.Важливою умовою успішної роботи в проектній технології квест – уроку є присутність в аудиторії комп’ютерного обладнання з підключенням Інтернет – послуги. Іншою умовою є наявність ПК в учнів, що дозволяє в домашніх умовах продовжувати працювати з навчальними матеріалами                                                                                                                                     .Етапи роботи над веб – квестом                                                                                          1.Початковий етап (командний).Учні знайомляться з основними поняттями з обраної теми, матеріалами. Розподіляються ролі в команді.Обговорюються правила роботи в групі.                                                                                                                        2.Рольовий етап.Індивідуальна робота кожного учня в команді на загальний результат. Учасники одночасно, відповідно до обраних ролями, виконують завдання. Так як мета роботи не змагальна, то в процесі роботи над веб-квестом відбувається взаємне навчання членів команди умінь роботи з комп’ютерними програмами та в Інтернеті. Команда спільно підводить підсумки виконання кожного завдання, учасники обмінюються матеріалами.                                                         3.Завдання:  1) пошук інформації по конкретній темі;2) розробка структури презентації чи буклету; 3) створення матеріалів для презентації чи буклету; 4) доопрацювання матеріалів.                                                                                                           4. Заключний етап           Команда працює спільно, під керівництвом вчителя, відчуває свою відповідальність за опубліковані в Інтернеті результати дослідження. За результатами дослідження проблеми складаються висновки та пропозиції. Проводиться конкурс виконаних робіт, де оцінюються розуміння завдання, достовірність використовуваної інформації, її відповідність до заданої теми, критичний аналіз, логічність, структурованість інформації, визначеність позицій, підходи до вирішення проблеми, індивідуальність, професіоналізм подання. В оцінюванні результатів беруть участь як вчитель, так і учні шляхом обговорення або інтерактивного голосування. Розміщення веб-квестів у мережі дозволяє значно підвищити мотивацію учнів на досягнення найкращих навчальних результатів                                                                                                    ВИСНОВКИ         Робота з Веб-квестами підсилює мотивацію навчання, сприяє розвитку критичного мислення, формує вміння та навички здійснення порівняння, аналізу помилок, перспектив, класифікації, знаходження шляхів розв’язку проблеми та завдання в цілому. Веб-квест, використовуючи інформаційні ресурси Інтернет і інтегруючи їх у навчальний процес, допомагає ефективно вирішувати цілий ряд практичних завдань:Учасник квесту вчиться виходити за рамки змісту та форм подання навчального матеріалу вчителем;Створюється можливість розвитку навичок спілкування в Інтернеті, тим самим, реалізуючи основну функцію – комунікативну;Веб – квест підтримує навчання на рівні мислення, аналізу, синтезу та оцінки;Учасник квесту отримує додаткову можливість професійної експертизи своїх творчих здібностей та вмінь;Учасник квесту вчиться використовувати інформаційний простір мережі Інтернет для розширення сфери своєї творчої діяльності;Підвищується мотивація учнів до вивчення дисципліни, з одного боку, і до використання комп’ютерних технологій у навчальній діяльності. У процесі роботи над веб-квестом розвивається ряд компетенцій: використання інформаційних технологій для вирішення професійних завдань;  самонавчання та самоорганізація; навички командного рішення проблем; вміння знаходити кілька способів рішень проблемної ситуації, навички публічних виступів.Після завершення роботи над веб-квестом проводиться публічний захист робіт (звіт) у вигляді презентації. З кожної команди будуть виступати по одному учаснику. Основні критерії публічного звіту: розуміння завдання, достовірність використовуваної інформації, творчий підхід (дизайн оформлення звіту квесту і технічне виконання).                           Порядок роботи:  1.Ознайомитися з темою і проблемою веб-квесту. 2. Виберіть із запропонованих ролей (вкладка Ролі). Учасники, які виступають в одній і тій же ролі, до етапу підготовки звіту можуть виконувати завдання індивідуально або відразу приступити до роботи в мікрогрупі.Оберіть роль та ознайомтеся із завданнями своєї ролі.Складіть власний список ресурсів для опрацювання.Складіть план пошуку інформації до своїй ролі.Досліджуйте інформаційні ресурси до своїй ролі.   Оформіть звіт у вигляді мультимедійної презентації (створення слайдів і презентацій в програмі PowerPoint), веб-сторінки або буклету (створення в додатку Publisher буклетів).   Ознайомитися з критеріями оцінки вашого звіту, залежно від обраної форми представлення (вкладка Критерії оцінки).   Обговоріть результати роботи в команді.  Підготуйтеся до захисту.                          Файл для сторінки Результати:  Наступним є етап оформлення результатів, у межах якого відбувається осмислення проведеного дослідження. Робота передбачає відбір значимої інформації і представлення її у вигляді слайд-шоу, буклету, анімації, постеру або фоторепортажу. Обговорення результатів роботи над веб-квестами можна провести у вигляді конференції, щоб учні мали можливість продемонструвати власний практичний доробок. Результати веб-квеста для звіту можуть мати різноманітні форми: база даних; діалог, історія або приклад для вивчення; он-лайн документ, який містить аналіз неоднозначної ситуації, повідомляє основні тези і спонукає користувачів додати власні коментарі або не погодитися з авторами; проведення псевдо-інтерв’ю з експертом протягом заняття або публікація його у мережі Інтернет. На цьому етапі розвиваються такі риси особистості як відповідальність за виконану роботу, самокритика, взаємопідтримка і уміння виступати перед аудиторією.Можна практикувати розміщення результатів роботи над веб-квестом в мережі Інтернет на спеціалізованих сайтах, таким чином досягаючи трьох цілей: учні розуміють, що завдання є матеріальним і високотехнологічним; вони отримують аудиторію, зацікавлену у результатах їх праці; у них з’являється можливість зворотного зв’язку з боку аудиторії.Завершальним етапом є оцінювання, однак обов’язковим для веб-квесту є попереднє (до початку роботи) оголошення його принципів. Критерії оцінки можуть бути різними (за часом презентації, оригінальністю, новаторством та інше). В оцінці підсумовується досвід, який був отриманий учнем при виконанні самостійної роботи за допомогою технології веб-квест. У завданнях з деяких тем логічним є включення до заключної частини риторичних питань, які стимулюватимуть активність пошукової роботи.